Trevlig utflykt och trevligt besök

fredag 2/10 = DKV-utflykt
 
Min DKV-kompis skulle sitta hemma, så vi bestämde att jag skulle åka till henne. Nästan som internat.
Tidigt på morgonen packade jag mina saker och drog två timmar rakt ut i obygden.
Min tanke när jag, helt på egen hand, tagit mig till rätt hus, var "Hur ska jag hitta hem igen".
Vacker höstdag och trevligt värre.
Vi jobbade på och drack en del kaffe och käkade lite choklad.
Jag försöker läsa lite artiklar som legat på hög.
Middagen gjordes helt och hållet på grönsaker från hennes trädgård.
Vi bubblade, både med dryck och prat.
Satt hela kvällen i köket med ljus, och avslutningsvis en kopp te.
Jag sov över i "pigkammaren".
 
lördag 3/10 = sovmorgon i obygden
 
Vi var båda trötta och sov ut.
Sedan en lång trivsam frukost, innan jag åkte strax före 13.
Barnafaderns bror hade kommit upp på fredag och sattande hela lördagen.
Kul, att han tar sig för och kommer.
Mycket brädspel blir det.
Han föreslog en rolig variant på pasta med brysselkål som vi testade.
 
söndag 4/10 = slappardag + gymmet
 
Långsam, ljuvlig söndag.
Mitt i dagen gick Barnafadern och jag till gymmet.
Sprang Maddes intervaller.
Gjorde alla, i alla fall.
Till middagen försökte vi göra av med alla rester.
Kylskåpet har varit helt nerlusat med byttor och lådor. Det som är kvar får bli matlådor/luncher i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0