Har jag gjort bort mig?

Tisdag 27/10 = bytte ledigdag den här veckan
 
Eftersom nästa läsperiod börjar nu på måndag, har det börjat dråsa in mail om behörigheter, villkor och registreringar.
Så i morse satte jag igång med att bedöma villkor.
Gick rätt bra. Mindre kurser att hantera inför LP2?
Så när jag var klar drog jag iväg till gymmet.
Känner mig inte helt hundra, så jag växlade mellan gång och lätt jogg en timme.
Nu har vi sovit i de nya sängarna sedan torsdag kväll, och om jag ska vara helt ärlig så har jag rätt ont i ryggen på mornarna :-(
Detta var min största farhåga, att köpa en riktigt bra säng och sedan inse att den inte passar mig, trots allt.
Hoppas nu att det är bytet som orsakar ontet och att det ska ge sig....
 
måndag 26/10 = Sängköp
 
Vid 10 drog vi ner till mamma, och döm om min förvåning när hon direkt var inställd på sängköp.
Det gick strålande, och sängen levereras förmodligen innan jul.
På väg tillbaka stannade vi på kyrkogården och tände ljus på min pappas grav.
26/10 2006 förlorade vi honom.
14 år sedan, på dagen.
Inte så långt från pappas gravplats ligger min systerdotter, Karolin.
Henne fick vi aldrig lära känna tyvärr.
Hon föddes någon månad innan min äldsta, och skulle alltså ha varit 31 år nu.
Efter detta blev det dagens lunch på hotellet nära mamma.
Vi kunde t.o.m.  göra en rejäl shoppingrunda på lokala kåmpe.
Mammas kylskåp och frys fick en substantiell påfyllning.
Även det orkade hon bra, och hade flera idéer om vad hon ville handla.
Vi kom iväg hem under eftermiddagen och åt middag med våra inneboende barn.
 
söndag 25/10 = Färd söderut

Mitt i dagen drog vi söderut för att umgås lite med mamma och min syster/svåger.
Tanken var att hjälpa mamma köpa en ny säng på måndag.
Då är det bra att få starta direkt på morgonen när hon har bäst med ork.
Hon ville inte följa med till min syster för att äta.
Orkar inte.
Svårt att veta när man ska köra över henne och inte.
Vi hade i alla fall en trevlig kväll.
 
lördag 24/10 = Sängkastning
Dagen började med att vi slängde ut den gamla sängen från balkongen i sovrummet.
Den gick inte att bära ner genom trapphuset (inte upp heller när vi installerade den).
Två turer till återvinningen.
Tre julgranar, en gungställing, möglig ved, wellpapp och de sista äpplena.
Sedan satte jag ljung i blomlådorna.
 
fredag 23/10 = [DKV]
 
Veckans bästa dag!
Plockade ihop lite på mitt rum, men traskade sedan till Hummanisthuset för att sitta en dag med min skrivarkompis.
Under dagen förstår jag att hon är helt slut och superstressad.
Försöker motivera henne att ta hjälp från sin chef och någon vårdinstans.
Såå olikt henne att inte ha kontroll, även när hon har mycket.

Innan dagen var slut hade hon i alla fall fått prata med sin chef, som var lösningsinriktad tack och lov. Kändes lite bättre när vi skildes åt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0