Trattkantareller?!

torsdag 12/11 = vardagslyx
 
Efter lunch satte jag av på en prommis i dagsljuset.
Det var mycket trevligare i april/maj, men inte helt oangenämt nu heller.
När jag kom tillbaka var jag panschis, drack kaffe och löste jag korsord..
Till middag lyxade vi.
I går kväll knackade det på köksdörren och utanför stod en av våra grannar.
Med ett halv kilo färska kantareller!!
Så idag gjorde vi gräddstuvade kantareller och omelett.
Lite skillnad mot igår.
Då restade jag på LCHF-plättar, stekt grön- och vitkål med oliver i. Till det smör med chili explosion.
Oortodoxt, men supergott.
Tyvärr lyckas inte induktionshällen värma plättlaggen ut i kanterna, så plättarna får lite ying/yang utseende. Kan vara att plättlaggen inte är helt plan under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0