Lite ljusare

måndag 30/11 = jobblunk
 
Hade ett angeläget möte strax före lunch, så jag jobbade 10-12.
Drog sedan på träningskläder och hoppades klara mig från spöregn.
Och det gjorde jag, en del snöblandat kom det dock.
Blötast blev nog fötterna.
Riktigt lurigt underlag, så blötan är faktiskt det mest pålitliga.
Känslan var dessutom inte förfärlig den här gången (inte alls som i torsdags...).
 
söndag 29/11 = 1:a advent
 
Några exempel på hur adventsljusstakarna i familjen såg ut:
Sonens hushåll hade glömt att köpa kronljus, men var inte rådlösa.
Direkt efter FMK drog jag till stan för att hjälpa dotter hämta ut lite större paket och för att vi båda ville köpa lite adventsblommor. Jag köpte, standardmässigt, två röda amaryllisar och en stor julstjärna.
Det räcker bra så länge.
 
lördag 28/11 = bakar saffransbröd & sätter fram adventsbelysning i fönstren
 
Ingen första advent utan saffransbröd.
Allt veganskt.
Mandelmassa i vissa.
 
Småstädar och sätter fram stakar i fönstren.
Och stjärnan, trotjänaren, som skaffades till hushållets första gemensamma advent. För 32 år sedan köpte vi den hos den lokala korghandlaren som alltid stod på torget. Det skulle vara furu då.

fredag 27/11 = [DKV]
 
Startade med att gå till jobbet.
Vacker morgon.
[DKV]-kaffade med Mia.
Möte med Blekingekompanjonen om artikel, för att sprida våra produkter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0