Att gå till jobbet

onsdag 25/11 = värsta november
 
Barnafadern prommenerar ALDRIG.
Men i morse tvingade han mig att "Gå till jobbet".
På med alla kläder och ut i novembrigt grådask.
Vi gick en sväng runt kvarteren närmast oss.
Bättre än väntat, så då fick jag för mig att ta en lunchprommenad.
Jag vet ju att jag inte kommer iväg på löpturer, så här års, när det blivit mörk.
Självklart hade regnet satt igång när jag skulle gå.
Skam den som ger sig. På med regnkläder och en deckare i öronen.
MEN, jag kommer inte att gå hem från jobbet. Det får han klara av själv i så fall.
 
Jobwise har jag lyckats få iväg en massa tråkärenden i dagarna.
 
tisdag 24/11 = smakexplosion
 
Några av barnen meddelade att de gärna skulle äta i hemmet, så vi satte igång enligt den plan vi hade.
Soppan kompletterades med gratinerade paprikor (två dagars mat fick samsas).
Det mesta veganskt, så klart!
När soppan nästan var klar sa Barnafadern: smaka på det här.
Det var så chili-kryddigt att jag baxnade.
Vi hade ingen färsk chili, så vi skulle använda chiliflakes i stället.
Det blev alldeles för starkt :-(
Som tur var, hade jag bakat ett brytbröd på em, så gästerna fick äta sig mätta på det som gick.
Jag kämpade i mig en halv tallrik av soppan.
Vi slängde resten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0