Vecka 8 - ingen ändring

måndag 11/5 = Hurra!
 
Idag blir mitt äldsta barn
Hur är det möjligt?
Jag ska väl inte säga att det känns som igår, men i backspegeln har tiden gått fort.
Jobbmässigt var det dags att läsa utkast till exjobbsrapporter igen.
Två möten idag och ett i morgon.
Dessutom ett möte med fakultetsgruppens kommunikationsgrupp.
Försöker dra ner lite på kaffet.
Efter middagen tog jag en Åsenprommis.
Jag känner mig helt försoffad om jag inte kommer ut alls på hela dagen.
Skillnaden är kanske 900-9000 steg.
RK flippade ur och batteriet i ajfånen är helt kans nu.
 
tisdag 12/5 = oväntat (tidigt) samtal
 
Jag hade sedan tidigare fått besked om att "min" läkare skulle ringa upp mig klockan 16. "Fast det skulle kunna bli lite tidigare, eftersom han försöker jobba undan".
Han ringde 08.30!
  • "kom och ta prover".
  • en av BT-medicinerna delas i två delar och tas morgon och kväll.
    "De räcker inte riktigt 24 timmar".
Får man inte ont i huvudet av det ena så får man det av det andra.
Annars började arbetsmorgonen bra, blå himmel i blickfånget är upplyftande.
Exjobbsansvarig ville ha ett terapisamtal.
Det motiga är att mycket talar för att vi inte gör något bra jobb tidigare under utbildningen.
20 minuter innan mitt handledningsmöte (mitt i Barnafaderns föreläsning) tappade vi anslutningen till internet. Ooops....
Det var dock kortvarigt och en kollega i stan pratade om någon minuts strömavbrott.
Den uppsats vi diskuterade idag kändes bättre i alla fall än de två igår.
På det mer familjära planet försöker vi få till ett möte kring mammas hemtjänst.
Helt hopplös strategi (?) att hitta ett lämpligt tillfälle. Handläggaren samordnar med hemtjänsten, mailar min syster, vi svarar "kan inte" och så börjar det om. Med ett par dagars fördröjning innan nästa förslag. Nu tyckte handläggaren att vi skulle föreslå.
Jag gjorde en doodle och skickade till syrran.
Nu ska jag försöka ta itu med omkullningar och avbrott. JätteOkul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0