Stökdag

torsdag 21/5 = finbesök
 
Kristi himmelsfärdsdag, men vi helgade vilodagen dåligt.
Gnodde runt och städade. Jag t.o.m. strök dukar.
Lite utejobb blev det också.
På eftermiddagen hade handlingslappen fyllts på rejält.
Då tänkte jag vara lite taktisk (=lat), och erbjöd mig att åka och handla själv om Barnafadern började med maten (Ädelgryta).
Vet inte om jag tjänade något på det :-(
Maaaassssor av grejjer att handla, packa och bära.
Var tvungen att vila när jag lyckats kånka in allt från garaget.
Var också tvungen att titta lite på rabarbern.
Den är riktigt stor nu.
Ytmässigt alltså.
Nåja, vi lagade mat och käkade.
Strax för 22 dök fysikdottern upp med pojkvän och "skrotad" pegga.
Svärfadern har lagt ner tid och pengar på att sätta den i körbart skick (gick igenom besiktningen i måndags).
Imponerande!
Så roligt att ha dem här igen. Vi har inte träffat dottern sedn mitten av mars, och hennes sambo inte sedan i mitten av januari, när vi hälsade på hos dem.
Jag hoppas såklart att de ska hitta bra jobb här på orten, så att de inte har någon anledning att dra långt bort. Men det vet man ju aldrig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0