Semester & utsikter

onsdag 13/5 = semsterdag
 
Idag var min första semesterdag på ett dag.
#12 i vårens ordning.
Förmiddagsslappade som i gamla dar.
Efter lunch (som jag inte åt eftersom jag nyss ätot frukost :-) ), åkte jag till min hälsocentral för att ta de prover min läkare sagt till om.
Där var det inte många människor, och ändå fick jag vänta jättelänge. Både på att anmäla mig och på att komma in på labbet (där var det ingen före mig, inte ens när jag kom in på HC).
Om detta nu resulterar i ett pappersbrev med "allt ser bra ut", tror jag att jag får ett vansinnesutbrott. Åker dit och sittstrejkar kanske.
Åkte till vårbiträdet och fick kaffe och pratstund. Sedan åkte hon med mig till jobbet för sitt kvällspass.
Barnafadern åkte till stan för ett sista träningspass med handbollslaget (han lägger av det nu).
På ren tjurighet gick jag till gymmet på kvällskvisten.
 
torsdag 14/5 = oväntat och väntat dagsinslag
 
Insåg sent att jag hade ett möte 10.15, där jag skulle bidra med lite siffror.
Hann precis, men siffrorna visade sig vaar fel. Jag måste ha klickat i något villkor som filtrerade fel. Lyckades rätt snabbt rätta till det i alla fall.
Ett mer väntat inslag var att jag i mitt världsvy ofta ser en äldre man som vi kalla "morfar".
Han är väldigt ihärdig på att cykla.
Vi tror att han är morfar eller farfar till barenen i huset snett mittemot.
Han vänder alltid på deras uppfart (ibland hälsar han på oxå).
Någon typ av intervallträning verkar det vara för han kommer många gånger efter varandra.
De allra flesta dagarna.
Nu ska jag jobba lite med projektrapporten.
Heldag med DKV i morrn också. Ska lämna ifrån mig mina förslag i morgon kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0