Interwebbsen strejkar

onsdag 20/5 = man kan inte göra ett skvatt (nästan)
 
Trots en planerad semesterdag, hade jag lovat att träffa en av exjobbarna klockan 13, eftersom deadline för manusinlämning var idag 18.00.
Jag läste och antecknade kommentarer i relation till de övergripande examinationskriterierna.
När jag så just före lunch skulle scanna in dem för att kunna visa (och skicka), så sa skrivaren att den inte hade kontakt med internet. Lokala nätet såg ut att fungera, men vi kom inte ut.
Barnafaderns föreläsning dog också.
Startar om hela vårt system, hjälper inte.
Så när klockan närmade sig 13, fick jag ta till nödlösningen (inte middag på kajjan den här gången).
Jag delade ajfånens inernetanslutning med datorn och kunde på så sätt genomföra mötet.
Efter det insåg vi att felet låg hos leverantören, och inga besked om när det skulle kunna vara igång igen. Så jag surade och valde att ta en runda runt Åsen. Lunkande den här gången.
Satt ute en stund i solen efteråt, men det blir snabbt oskönt tyvärr. Fram mot middagen kom dock nätet igång. Om än inte alldeles med full funktionalitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0