Helgen snart slut

fredag 8/5 = [DKV]
 
Idag lyckades jag få en del gjort med projektet.
DKV-kaffe med Mia på morgonen, och arbetsmöte med projektkompanjonen efter lunch.
Satt och jobbade rätt länge, så sedan fick vi ta till nödlösningen till middag, eftersom Barnafaderna pensionärssovit på eftermiddagen. Planen var köttgryta. Det orkar man inte starta med 17.30.
När man tillbringar så mycket tid hemma känns det som ett bra avbrott i skärmtiden att hålla undan tvätten. Nu drar man inte ner särskilt mycket tvätt heller. Skrotar mest runt slapparkläder.
Jag försökte hitta en bild från förr i tiden, när det verkligen var (över)fullt i tvättkorgarna, men den enda jag hittade var från 2012.
Förr var det en utopi att det skulle se ut som till vänster, men även den högra hade varit ok då.
 
lördag 9/5 = trädgårdsshopping
 
Vädret såg ut att bli kalasfins så ve bestämde att  handla lite för trädgårdens behov.
Kommunikationsdottern hängde på mitt på, så vi passade på att kaffa på café. Sedan hem och stöka utomhus.
Jag fixar med plantering och Barnafadern vågar om pallkragar i köksträdgården. En står bra, men övriga lutar. Förmodligen för att fyllningen vi la ner har satt sig under vintern. Som tur är har vi bara använt en, så de andra två innehåller ingen jord ännu.
 
söndag 8/5 = gymmet
 
+4 grader och snöfall.
Tack och lov har jag fyllt på gymkortet :-D
Körde intervaller 8*400 m- Sist, 2020-04-17, var det 6*400, så det kanske blir aningen bättre?! Hoppas verkligen att BT-diskussionen på tisdag kan ge en förändring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0