Finfin dag

lördag 23/5 = superroligt
 
Vaknade upp och påminndes om att det var
Jag tror aldrig jag har haft så lite förkänsla som den här gången.
Väldigt trevligt att få ha sällskap av familjens fysiker till frukost.
Av Barnafadern fick jag blommor och en låda till min chokladbollerutor :-)
Schåklart jag gjorde rutor!
Sedan drog dottern med sällskap iväg till stan för att träffa några vänner, klättra och ta med stadsbarnen hit.
Vi som var kvar hemma bestämde oss för att göra bort helgens träning med en tur till spåret.
När vi kommit tillbaka började vi förbereda dagens mat.
För att komma undan lite enklare ghorde vi hamburgare på högrevsfärs och svarta bönburgare. Till det en lite mer arbetad cole slaw och diverse tillbehör. VBostkräm, picklad rödlök bl.a.
Åtta till bordet, med kommunikationsdotterns nya pojkvän som trevligt tillägg.
Fysikdottern hade förberett en Zuleikatårta (utan socker) och tillsammans med sin tvillingsyster gjordes en vegansk smulpaj.
Av barnen fick jag en klocka (bild kommer senare).
Vi zoomade med äldsta dottern och spelade Mario Kart. Jag skjutsade hem de som skulle tillbaka till stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0