Så ska även vi sitta hemma

fredag 20/3 = ~[DKV]
 
Började morgonen med att fixa klart med alla kontroller och mailväxlingar.
Personalmöte via zoom:
"We now kindly ask you to work from home to the extent that is possible, given your duties. (Hence, yesterday we presented this as an opportunity, but now we actually ask you to do this.)"
 
Jag försökte [DKV]'a lite på egen hand, och kompanjonen och jag hade zoom-kaffe på eftermiddagen.
Fixade med en extraskärm att ta hem för att inte få spunk av den lilla skärmen på min bärbara.
Får sätta upp en arbetsplats hemma.
Skrev ut lite material, men orkade inte kånka skärmen till bilen, så vi får hämta den senare.
Seriöst känns det oroligt att inte få sitta på vanliga [DKV]-dagar. Av flera skäl.
Jag vet hur odisciplinerad jag kan vara hemma. Och jag kommer att sakna kompanjonens tysta idoga arbete, som stimulerar och inspirerar mig. För att inte tala om våra samtal.
Får lov att fortsätta "träffa" henne med zoom-kaffe så att jag inte fuskar bort tiden. Problemet nu är att jag måste fatta en del beslut och specificera lite mer detaljer. Inte bara läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0