En tur till sjukhuset med mamma

onsdag 18/3 = utflykt till mamma
 
Mamma hade en uppföljning på sina ryggbesvär, och jag ringde och kollade för säkerhets skull att de inte avbokat det pga. corona.
Nej då, de hade "gott om doktorer" så det skulle ske enligt plan.
Jag åkte ner på fm, för att hinna vara en stund hos mamma.
När jag kom höll hon på att göra lunch till sig själv.
Surprise!
Jag höll god min och drack kaffe med henne.
Sedan tog vi ner julgardiner och satte upp lite lättare, i både köket och vardagsrummet.
Sedan var det dags att dra till stan.
Allt gick bra och hon fick träffa en trevlig AT-läkare som tog sig tid och pratade långsamt och tydligt.
Sedan skulle vi äta/fika lite medan vi väntade på hennes taxi.
Fasta avresetider gör att det kan bli en del väntan.
Vi åkte ner till stan och åt en ceasar-sallad.
I lokalen hängde en lite utställning, och när jag tittar efter så är det en gammal bekant som ställer ut.
Längre tillbaka var han gift med en kusin till mig.
När jag visade mamma informationen sa hon direkt: jag ska ringa honom och köpa den där tavlan.
Hon pekade på en ljus sommartavla med ett ängslandskap, klarblå himmer och något moln.
Och hon ringde!
Men ganska snabbt sa hon att jag fick prata om hur det skulle gå till.
Eftersom tavlorna inte var numrerade så skulle jag skicka en bild på den hon ville ha och swisha beloppet. Då pekar mamma på denna tavla:
Ibland fattar man ingenting.
Vi fick vänta länge på taxin, och när den kom verkade chauffören inte helt van vid uppdraget.
Han skulle lämna en man på bår och baxade in honom mellan ytterdörren och luftslussen.
Eftersom han insåg att det inte skulle gå att få båren genom karuselldörren lämnade han båren för att kontrollera handikappdörren bredvid. Tyvärr hade han inte dragit in båren helt och hållet, så när ytterdörrarna gick igen klämdes mannens fötter. De var rejält bandagerade! Oj så arg han blev på chauffören. Sedan fick vi vänta.... till sist sa mamma: "jag undrar om de la in chauffören också?"
Nåja till sist skildes vi åt och jag la iväg norrut.
När jag kommit inom dörren bytte vi om och gick till gymmet.
Barnafaderns handbollsträningar har lagt ner, så han är mer tillgänglig på kvällstid nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0