Vecka 13 - försvann

lördag-söndag 13-14/6 = besök hos mamma och min syster
 
Åkte tidigt på lördag för att vara med mamma.
Vi började med en promenad runt kvarteret och stannade för FMK på Glassbaronen.
Satt ute i gassande sol, drack kaffe och fick olika glassdesserter. Smaskigt för alla.
Sedan var det dags att fylla på i kylskåpet, men jag fick gå utan mamma.
Syster anslöt och vi gjorde en garderobsgenomgång.
Jobbigt för mamma.
Nu försöker vi med att sätta lappar på hyllkanterna för att det inte ska bli så svårt att hitta rätt sorts plagg.
På eftermiddagen blev det en biltur till syrran, där vi fick smaskens mat och jordgubbstårta.
Mamma föreslog själv att hon skulle titta i härbret, men det är otroligt påfrestande för henne.
Att se alla sina saker, som hon glömt, men inser att hon tycker om.
Till sist tog hon med sig två gamla plåtburkar som kommer från min farmor.
Barnafadern och jag sov över hos min syster och svåger.
 
På söndag åkte vi till mina svärföräldrar.
Där vi fick vi såklart kaffe och fikabröd (bara hembakat).
Vi satt ute på deras altan för att inte utsätta dem för ev. smitta.
 
måndag 15/6 = betygsmöte för exjobben
 
Tja,...?
 
tisdag 16/6 = inte så bra koll, men...
 
Det, numera, f.d. vårdbiträdet med pojkvän kom förbi och tillsammans med fysikdottern käkade vi gazpacho. Härligt uteväder.
 
onsdag 17/6 = fint väder ute
 
Möte med blekingekompanjonen om avslutningen av "Tryggheten".
 
torsdag 18/6 = semesterdag #17 (VT20)
 
Ledig, så vi drog lite ärenden i stan.
Storhandlade inför midsomardagen.
 
fredag 19/6 = midsommarafton
 
För att få lite kontroll, så satte vi igång med den matlagning som gick att förbereda inför lördagens midsommarbuffé.
Dagens middag blev enkel: ryggbiff, blomkålsskivor, smålökar och sparris.
 
Tyvärr har det blivit nada i träningsväg den här veckan. En prommenad på onsdag var allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0