Äntligen fredag

fredag 12/6 = [DKV]
 
Startade 8.10 med ett zoom-möte.
En av kandidaterna låg på sjukhus i samband med konferensen och fick därför göra sin presentation i efterskott. Hans uppsats var den jag på torsdag bedömde som G-, dvs en av de bättre.
Sedan kaffade Mia och jag, med trevligt återseende av Ingrid.
Efter det tog jag uppsats #4 och satte mig ute i solen för att ta mig igenom.
U.
Snabb lunch och sedan tog jag ut vår studierapport.
Kompanjonen har ju gjort ett föredömligt jobb så jag småstökar mest.
Ställer frågor när något är oklart. Försöker dölja hur dåligt jag minns :-D
Nytt DKV-kaffe 14.30, och nu dök vår andra saknade medlem Lars upp.
Så roligt att se honom igen.
Högre lägstanivå nu, tolkar jag honom.
Tog ut dattan till paviljongen och la in alla mina ändringar i studierapporten.
En fördel med att vara hemma är att man på några minuter kan fixa småsaker.
Planterade om porslinsblomman.
Barnafadern skolade ut några krukor basilika.
Efter kycklingsallad i paviljongen, satte vi på kaffe.
Medan det bryggde tittade vi i "växthusen".
Barnafadern gallrade lite i morotsodlingen.
Första tomaten har tittat fram.
Satt i kvällssolen och "läste" en stund.
På det hela taget en kanondag, med många saker gjorda. I morgon drar vi söderut för att hälsa på våra föräldrar och umgås med min syster och svåger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0