Det stora tabberaset & flyttmania

måndag 27/7 = sista kvällen med äldsta dottern
 
Fredagens utsvävningar genererade en hel del rester, så vi hade bjudit in till ett tabberas.
Först grillade vi, men kunde tyvärr inte sitta ute och äta.
 
Sedan dukade vi fram glass, maränger, frukt, och grädde, så fick var och en plocka ihop sin egen dessert.
När jag skjutsade hem stadsborna, hade solcellsbelysningen i paviljongen kommit igång.
Det trista är att de inte syns från vägen eller huset, och vi sitter aldrig där så sent att vi har glädje av dem på det sättet. Måste hänga upp dem annorlunda.
 
tisdag 28/7 = dags att säga hej då :-(
 
Även om äldsta dottern varit här i två veckor, känns det trist att hon åker. Det blir så långt, och omständigt, att träffas.
Vädret blev lite bättre, så när de åkt iväg med tåget kunde vi sitta ute och äta.
Typiskt.
Men trevligt för oss.
Enklast tänkbara. Spetskål från måndag och rostbiff.
 
onsdag 29/7 = flyttomania utbröt
 
För att förbreda oss lite inför hösten skrotade vi en byrå och flyttade pinanot (!!!).
Sedan fick vi ytterligare energi (?) och drog på shoppingtur.
Köpte tavelhyllor för att sätta upp två störe bilder.
En ny matta fick vi också med oss hem.
Så fort det blir torkväder ska jag försöka tvätta en av våra vita mattor.
Kommer att behöva göra något åt flera av mattorna.
Om det blir risigt väder även i morgon ska vi ta itu med mitt arbetsrum på övervåningen.
Som om allt detta jobb inte var nog, cyklade jag till gymmet.
Sprang 3 s1000'ingar, i ok tempo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0