Sol och blå himmel, i alla fall

torsdag 6/2 = [DKV]-dag
 
Eftersom min kritiska kamrat inte kunde DKV:a den här veckan och jag själv hade en besöksgrupp inbokad fredag, så flyttade jag mitt DKV:ande till torsdag. Kunde boka lokal 12-17, så förmiddagen ägnade jag åt att rätta bort alla kompletteringar på programmeringskursen.
fredag 7/2 = diverse-dag
 
Fortsatte handleda och rätta de som direkt svarat på min utskick.
Vi var tre kollegor som skulle ta emot en grupp med gymnasieelever på eftermiddagen. Samma lärare återkommer varje år med förfrågan om att få besöka oss. Det kan börja närma sig 10 år?
I god tid testade jag min presentation.
Man har väl varit med förr.
Vi hade ett litet pass med micro-bits och därefter fika med information.
Det som  gör mig provocerad är när de uppför sig som fjortisar. Extremt självupptagna kan de vara.
Pratar högt, avbryter och tar mycket plats. När sedan läraren påpekar att några måste gå för att hinna med bussar, så bara rasar alla ut.
Hur intresserade vad de?
 
lörsdag 8/2 = gym-dag
 
Den här veckan har varit riktigt usel, träningskänslomässigt.
För att passa in i degningsschemat hade Barnafadern och jag satt 12 som avgångstid till gymmet.
Fint väder.
Idag var det i alla fall mindre dåligt än i måndags. Nya löpband, och de saknar fläkt :-/ Körde lite russian twists vid efterarbetet.
Alltid trevligare på väg hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0