Roliga dagar

fredag 21/2 = [DKV]-dag, såklart
 
Eftersom jag inte går via mitt rum längre, så är jag oftast ensam i början.
Som vanligt fick jag rätt mycket gjort och nu ska jag ju träffa kompanjonen för att komma till skott med våra "produkter".
Kommunikatören, vårdbiträdet, tekniska fysikern, sonen och hans flickvän dök upp på kvällen, så det var trevligt värre i hemmet. Bara tekniska biologen saknades. Bökigt att vara en bit bort.
Alla sov över, eftersom det var utflykt för 60-årsfirande lördag fm.
 
lördag 22/2 = söderut för storkalas
 
Trevlig familjefrukost (KAAAN vara det jag uppskattar mest).
Därefter duschar och strykning av skjortor, innan vi i två bilar styrde till södra grannstaden.
Drygt 160 gäster var det.
Jubilaren (Barnafaderns bror) hade lagat all mat, bakat 20 tårtor och övat med flera olika konstellationer av sångare för att ge en "Thank you for the music"-konsert. Efter tårta och kaffe var det tänkt att det skulle bli brädspel för hela slanten, men det var bara min familj som var kvar?!
De spelade med jublilaren i alla fall.
 
söndag 23/2 = gym och handboll
 
 Jag ramlade iväg till gymmet rätt tidigt för att hinna med innan det var dags att köra till handbollsmatchen.
Lyckades springa lite längre sammanhängande, men bra går det inte.
När jag släppt av BArnafadern försökte jag sneaka in mig på kaffe hos en av döttrarna, men fick inget svar så jag satte mig själv på ett fik. Lyssnade på ljudbok och kopplade av.
Vi hade förberett lite till middagen (mest handlat), så de som inte var med på matchen fixade med maten hemma. Trevlig kväll. Skjutsade hem kommunikatören.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0