Vad är det som händer?

tisdag 15/12 = lite ärenden
 
Barnafadern och jag hade en lista med ärenden, så vi drog iväg rätt snabbt på morgonen.
Allt gick på räls.
När vi satt i bilen på väg hem ringde mamma och var förtvivlad. Grät.
Hon kunde inte sova i den där sängen.
Kunde däremot inte säga vad problemet var. Den är skön, men...
Det enda som nämndes i förbifarten var att hon tyckte att hon låg uppe under taket.
Jag ringde min (stackars) syster som lovade åka dit på lunchen och skruva av benen.
När de kom dit låg mamma på sängen och sov!
De väckte henne inte utan kom tllbaka efter middagen.
Tyvärr gick det inte att låta sängen stå direkt på golvet, för då tar motorn i.
Men vi verkar ha fått ben som är 19 cm, istället för de som är 12 cm.
Jag ringer MIO i morgon och försöker få nya skickade till mamma.
BT-problemet nästan borta, men inte helt.
Jobbade ett par timmar på eftermiddagen.
Så här juligt såg det ut i lördags:
Nu strilar regner ner :-(
 
måndag 14/12 = en tur söderut
 
Efter att ha bokat om förra veckans sängleverans till mamma, så var det dags att åka söderut idag.
Vi hade med julklapp (lakan till nya breda sängen), lite saffransbröd, en nybakad mjuk pepparkaka och skivad julskinka. På vägen köpte vi julgrupper och Kågekaka till mina svärföräldrar.
Vi kom fram när hon satt och kämpade med lunchen.
Tyvärr såg hon verkligen inte pigg ut.
Vi lussefikade lite:
Mamma överraskade med att äta både mjuka pepparkakan och lussekatten.
Utimellan blir hon jättetrött. Det verkar rimligt att det i stor utsträckning beror på syrebristen. När hon sitter hopsjunken i soffan är det inte mycket plats för lungorna.
Sedan anlände sängen.
Supertung!!
Men enkel att montera tack och lov.
När vi höll på med det sista fick jag ett monumentalt blodtrycksfall (tror jag), hela världen snurrade, jag var tvungen att blunda och lägga mig på golvet. Mådde förfärligt illa. Det tog flera timmar av liggande innan det lugnade ner sig.
Mamma verkade nöjd med sin säng i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0