Grått, men bra ändå

fredag 11/12 = [DKV]
 
I natt kom det lite snö, så dagen startade lite ljusare än vanligt.
Fortsättningen var en fest.
Bokstavligt.
Min kompis Mia hade förvarnat om att viu borde bubbla.
Så klockan 9 satt vi där med vackra glas och firade att hon nu fått se sin artikel publicerad.
Hon visste att det skulle ske, men det har dröjt 1.5 år.
Efter firande ringde jag till mamma, och hon höll på att packa för att åka hem.
Detta bekräftades av ett biträde.
Barnafadern "gick tilll jobbet" i morse, men jag hade redan börjat jobba då.
Därför föreslog jag en prommenad före lunchen.
Jag går gärna ner till havet, för det tycker jag är rogivande.
På vägen pratade vi nästan bara jobb.
Det finns både vinster och förluster med distansjobbandet.
En nackdel är t.ex. det pedagogiska samtalet som jag har i en mindre grupp av kollegor. Det där när man spontant hakar på något som sägs och får en idé.
Detta kanske är något som kan utvecklas med tiden, men till att börja med har vi kanske mest försökt göra saker så lika som möjligt och väntar på att allt ska bli "som vanligt" igen.
Förhoppningsvis tar vi med nya erfarenheter och lärdomar till ett nytt vanligt.
Mamma ringde under lunchen, och berättade att hon skulle få åka hem 21 i kväll.
Syrran kollade och det verkar ha att göra med att hemtjänsten har ordinarie besök vid 21, så då får det bli då. Tror att min syster åker och hämtar henne.
Nu blir det specifik skrivkompetens. Möte 14 med BTH-kollegan. DKV-kaffe 15.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0