Vi förstår inte varandra, tror jag

tisdag 4/8 = tidig start
 
Lika bra att börja vänja sig.
Jag hade klipptid 10.15, så jag hade bestämt att göra bort proverna på HC innan, och helst hinna förbi på jobbet.
Det gjorde jag.
På HC tog de ett rör på labbet, men inget BT??
Jag frågade, men det var inte beställt.
Konstigt med tanke på att jag är där för att läkaren ändrar i min BT-medicinering,
När jag satte mig i bilen efter klippningen, ringde sagde läkare.
Berättade att alla prover var bra, och undrade hur jag tyckte att den nya medicinieringen fungerar.
Inte kan jag säga det, det är ju bara när jag är på HC som det kontrolleras.
Kom förbi i morgon bitti och ta prover, sa han.
Men..... jag var ju där i morse.
Det visste han såklart inte.
Jag frågade om varför de inte tog BT på labbet, och han blev så förvånad att det inte hade mätts (det beror på att han inte beställt det, och då får de inte ta det - gå till ett apotek sa labmänniskan).
Jag kan åka tillbaka och ta det nu direkt, sa jag.
Så det gjorde jag, och nu är det så klart mycket högre.
Han ringer väl när han får provsvaren, så då ska väl medicineringen ändras igen.
Han pratar entusiastiskt, snabbt och med ett inte glasklart uttal, så jag är ofta  osäker på vad han sagt.
Jag sammanfattar och repeterar....
Allt det här för att jag vill ha hjälp med min (muskel)trötthet.
Bästa BT'et hade jag på en kombination av piller som tyvärr inte var ok.
Det var då jag tuppade av (2020-01-09), fick jättelågt tryck (80/55) och pulsen sjönk till 49.
Sedan har vi laborerat.
På jobbet kaffade jag med 2*L!
Saknar verkligen det där.
Hemma igen har jag suttit och jobbat bort de resterande mailärendena.
Yngsta dottern kommer hit i kväll, för att börja jobba i morgon. Hemifrån tror jag.
Sonen kommer på lördag, två (tre?) av döttrarna vill plocka blåbär och vi försöker klämma in resan söderut. Ska försöka lida mig igenom ett löpbandspass i regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0