Tiden rusar fram (när dattan är på jobbet)

onsdag 5/8 = cykelutflykt till bärskogen
 
Delvis berövad på arbetsplats (#5 behövde min datta), hakade jag på #4 som ville plocka blåbär.
Så iväg på cykeln vi drog.
Helt perfekt för bärplockning.
Sol, lagom varmt och i stort sett inga insekter.
Vi kom hem med ca 2 kg (rensade) bär.
Efter middagen bkade hon en blåbärskaka med sin tvillingsyster.
Baserad på mannagryn, passar veganer.
Spännande.
 
tordag 6/8 = skurar nästa matta
 
Tagagde av framgången och det fina vädret tog jag ut nästa vita matta och skurade.
Syns en tydlig skillnad :-D
Solade, och promenerade på kvällen.
Har nu konstant ont i huvudet och orkar inte dra iväg på någon lunktur efter middagen.
 
fredag 7/8 = planerar för familjemiddag (lördag och söndag)
 
Blåbärskompisen är idog och bakar.
lördag 8/8 = sonen kommer för semester
 
Jag hämtade sonen på järnvägsstationen 6.19.
Eller tåget skulle ha kommit då, men kom 7.
 
Frukost vid hemkomsten och sedan en bordsshoppingtur (mitt nya skrivbord) till IKEA.
För en gångss skull kunde vi sitta ute
 
söndag 9/8 = familjemiddag med sonen
 
Nu kunde vi samla rätt många familjemedlemmar. Inte den äldsta, och inte #2's pojkvän men övriga på plats.
Mitt på dagen gjorde jag mitt efterrättsbidrag, en blåbärscheese cake.
Vi grillade en del av våra egna morötter.
Grillning ute, men ätning inomhus.
Supertrevligt.
Tre sorters blåbärsdesserter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0