Så fick vi fira!

torsdag 30/7 = spänning
 
Idag kom det...
så vi ville förstås fira.
Det visade sig passa mycket bättre på fredag så vi bokade bord.
Kvällen bjöd på lite sol, så jag tog en rekordpromenad runt Åsen.
fredag 31/7 = Glädje
 
Idag firade vi det superroliga beskedet om antagning.
Dottern, Barnafadern och jag parkerade oss på en erkänt bra restaurang.
Champange naturligtvis.
Vis av tidigare besök valde jag att äta vegetariskt. Mest för att jag ibland blivit obehgligt mätt av den goda maten. Vegetariskt är inte lika tungt.
Dottern gick all in och tog råbiff både till för- och varmrätt :-D
Förrätten var dock gjord på gulfenad tonfisk.
Hon var positivt överrraskad, men mer nöjd med den traditionella tror jag.
Vi pratade om praktiska saker runt studier och boende.
Mest troligt kommer de att behöva bo hos oss någon månad, innan de hittat den bostad de vill ha.
Hon har så lång kötid så det lär inte vara något problem att få välja fritt i utbudet. Finns ingen anledning att stressa mao.
 
lördag 1/8 = många små insatser
 
Eftersom jag är soltörstig, skuttade jag ut med mitt FMK och letade sol. Ganska blåsigt, men det får man väl leva med.
Vi monterade upp ett gammalt matbord i köksträdgården. Tanken är att man kan stå där och så/plantera/skola blommor och dylikt.
Vi har en del köttbitar i frysen som passar bäst för två personer, så idag grillade vi flankstek.
Blåsten gjorde att vi åt inne. Vi grillade också egna morötter, som var väldigt goda såklart.
Kvällen överraskande med sol, så jag ändrade mitt gymbesök till utespring.
Det gick aningen, aningen mindre tungt på slutet, så naturligtvis flippade RK ur.
Ingen positiv bekräftelse där då.
 
söndag 2/8 = många små insatser
 
I natt drog ett ruskigt åsk- och regnväder förbi.
Inget regn idag och lite sol, men inte läge för utedegning. Bara en kopp kaffe.
Vattnade lite på tomaterna, och en fick till och med mera jord.
Riktigt bökigt, eftersom vi har tre pallkragar och ett glashus ovanpå.
Sedan in för att kryssa lite till påtåren.
Nu är jag klar.
Inser att jag vid flera tillfällen tidigare behövt slå upp VAGEL, som kan vara en (sitt)pinne i ett hönshus.
Måste snart ta en tur till kåmpe tror jag.
Kaffet är på upphällningen :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0