Lite roar även mig

måndag 17/8 = jobb och besök
 
Hade två inbokade stvl-möten på fm.
Sedan, nästan utan förvarning dök min kusin och hans fru upp. De var på hemväg efter en två veckors utflykt med husbil.
Jättetrevligt att få sitta med dem ett par timmar i paviljongen.
Inget mer jobb den här dagen.
Kollegan har sagt att hon är panschis/jobbar utifrån vädret.
Inte så dum utgångspunkt faktiskt.
Vädret lyckades locka mig till en lunktur utomhus.
 
tisdag 18/8 = panschisnöje
 
Tänk så mycket man inte vet.
Idag hjälpte vi snart-studerande-dottern med lite transport till återvinningen.
Det visade sig att det finns en pantmaskin där som man bara häller ner panten i!
Varför har ingen sagt det till mig?
(det lär de ha gjort, men det kändes helt nytt!)
Handlade till en sen lunch ute på dotterns gård.
 
onsdag 19/8 = jobbet IRL
 
Fick anledning at åka in till jobbet på ett möte.
Oj vad jag saknar miljön, eller eg. möten med kollegor och studenter.
På vägen hem åkte vi först för att köpa cementplattor till köksträdgården.
Såklart säljs inte längre den storlek vi vill ha, 60*40.
Det matchar så bra mot pallkragarna som är 80*120.
Efter detta misslyckande åkte vi till IKEA och köpte två sängbord, till våra blivande inneboendes rum.
 
torsdag 20/8 = lärardagen 2020
 
Ovant med väckare, men helt ok.
Äpplena börjar vara lite större, samtidigt som min bägarranka verkligen är fin.
Har två, men den andra ser inte alls lika frodig ut. Kan det bero på mängden sol under dagen?
Mailjobb från start, men sedan Lärardag på fakulteten.
Jag måste fixa en bättre stol nu sedan jag bytt bord.
Just nu sitter jag en aning för lågt, så både tangenbordet och skärmen/nya webkameran blir i högsta laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0