Flyttkarusell (igen)

fredag 21/8 = äntligen en nästan vanlig fredag!
 
Åkte till min HC till 9.20.
Dags för nytt medicinförsök.
Huvudvärken är tydligen en känd biverkning av den BT-medicin jag haft senaste månaden.
Dubbel dos, men inga andra sorter.
OK, nu den ska tillbaka till enkel dos, men kompletteras med en, för mig, helt ny medicin.
Jag är såååååååå less på det här.
Han tjatar hela tiden om att jag ska köpa en BT-mätare att ha hemma.
Bra att det inte blev ett telefonbesök för nu satte han igång med att kolla en massa andra saker.
Skrev en remiss för att få kontrollera om muskeltröttheten beror på signalöverföring, eller nåt ditåt.
Sedan hämtade jag f.d. vårdbiträdet som skulle låna bilen, eftersom det nu börjas med stora flyttperioden. De flyttar ut till oss nu ihelgen.
Hon släppte av mig på univ. så att jag fick en länge emotsedd fredag med den ihärdiga kollegan.
Dessutom fick vi dricka kaffe med en av de andra två.

När dagen var slut blev jag upphämtad (i min egen bil) och vi åt middag tillsammans.
De körde en sväng till med grejjor och stannade sedan i stan.
Då kunde ytterligare ett lass tas med på lördag morgon.
 
lördag 22/8 = karusell (igen)
 
Vi började lite smått att förbereda möbelflytten.
Det tidigare sovrummet skulle nu flyttas till övervåningen, för att sedan konverteras till arbetsrum.
Dottern dök upp med måååånga kassar kläder.
Vi kånkade och bar.
Växlade med annat.
Barnafadern klippte gräset som får raketfart i det gynnsamma gräsväxarvädret.
Samtidigt plockade dottern och jag upp all fallfrukt och åkte till Åc.
Mera kånkande.
Trappan är brant och krokig :-(
Men, det gick och var ändå snabbare avklarat än jag trott.
På mellanvåningen har vi nu två arbetsplatser (och möjlighet att spela piano)
Till middag var vi bara två, så vi betalade bort arbetet och hämtade mat lokalt.
På något vis har vi nu en enorm mängd täcken och kuddar som vi inte riktigt vet vem som äger, och inte heller riktigt kan stuva undan.
Det börjar vara rätt fullt på många ställen.
Men det överlever vi.
Trevligt att kunna erbjuda så pass drägliga villkor för barnen.
Båda tvillingarna flyttar igen 1/11, samtidigt som #2.
#1 flyttar redan 1/10.
Så här var det förra hösten också.
Tyvärr blir det inte så mycket tränat sådana här dagar. Skyller på at jag inte orkar, mentalt. Huvudvärk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0