Vecka 5 inledd

måndag 20/4 = DKV-arbete
 
Hade bokat möte med BTH-kollegan kl.14, för att stämma och och diskutera lite.
Förmiddagen ägnades därför åt att läsa det han skrivit ihop och att försöka jobba igeniom exempelsamlingen lite mer.
La till lite text, ändrade kategoriseringen lite, sorterade om ...
Det går väl sådär...
 
Efter mötet gjorde jag ett försök att organisera Mittseminarierna på måndag.
I slutet av arbetsdagen drog Barnafadern ut på sitt träningspass, medan jag fick en pratstund med min yngsta. Hon frågade efter ett recept på morötsbröd i långpanna som jag gjort några gånger.
 
Hon sitter i norra grannstaden och filar på sitt exjobb.
Det mer allmänna läget är att hon siktar på att presentera det i månadsskiftet okt/nov.
Närmare i tid är att de har sin bostad juni ut.
Dags att flytta igen alltså.
Vart är lite mer oklart. Sambon vill helst byta jobb och det är inte så lätt varken den här tiden på året, eller det här året. Dottern har fått sommarjobb där hon gör exjobb, så hon kommer tillbaka hit och kan alltid bo hos oss. Hennes sambo är såklart lika välkommen, men där beror det mer på möjligheten till jobbyte och var det nya jobbet är lokaliserat. Ingen av dem sitter i sjön boendemässigt, för han kan oxå bo hos oss sina föräldrar ett tag.
Efter middagen behövde jag få luft och ljus:
I senaste laget för solen fanns där bara indirekt.
Skönt ändå, eftersom det inte blåste ett dugg.
Fick så ruskigt ont i fötter och ben sent på kvällen. Kanske kan vaar träningsvärk från löprundan på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0