Mamma inte smittad!

torsdag 9/4 = jobbar lite och städar
 
Tog tag i en av min ToDo's.
Under sängarna i mitt nuvarande arbetsrum har det stått 5 lådor med diverse i.
De hör till ett gammalt ekskrivbord, som vi ändrat lite på.
De små lådorna kan vara kvar, men inte den stora.
Lika bra att gå igenom innehållet och kasta lite.
Gamla lönebesked från 1998 hittade jag.
Massor av gamla telefoner.
Massor av gamla foton, speciellt barnens klasskort från dagis och skola.
Denna teckning har #4 gjort, vid drygt 4 års ålder.
Detaljrikt och noggrannt, ingen överraskning.
 
fredag 10/4 = långfredag: putsar fönster och prommenerar
 
Barnafadern kom igång med fönsterputsning, så jag gjorde detsamma.
Bråkar med bilappen som inte kopplar upp sig mot bilen, men ändå tycker att jag kontaktat den för många gånger utan att den startats. Bah!
Fint väder så vi tog en tur utomhus.
Jag prommenerade och Barnafadern sprang (intervaller).
På slutet kom jag nästan ikapp honom :-D
#2 och #4 kommer hit på lite påskmat i morgon, så på kvällen drog jag till kåmpe för att storbunkra.
 
lördag 11/4 = påskafton
 
Vimsiga i huvudet hamnade vi inte så bra till planeringsmässigt, men det mesta föll väl ut.
Vi fick lov att komplettera lite veganspecifika ingredienser. Då stötte jag ihop med en kollega, och pratade lite ute på parkeringen.
När vi satt i bilen ringde min syster och berättade att mammas covid-19 test varit negativt.
Skönt!
Sedan matlagning för hela slanten.
Vårdbiträdet jobbade såklart, men slutade 16, så det var därför påskafton passade så bra.
Efter middagen styrde jag ihop ett zoom-möte med hela familjen.
Trots att vi inte riktigt har disciplinen att prata en i taget, satt vi en timme och det var jättetrevligt.
"Nästan" som vanligt.
Efter det gjorde vi dessert.
Så spelade vi Sheriffen av Nottingham.
 
Jag kom sist, för jag försökte pressa alla sista omgången, men alla talade sanning. Dyrt!
Skjutsade hem #2 och #4's pv. #4 sov över här för eftersom påskdagsjobbet började 7.

Kommentarer
Postat av: lp

Så skönt att din mamma inte var smittad. Har tänkt en del på er i helgen.

Svar: Ja, det var en lättnad. Det hade varit förfärligt, och samtidigt att inte kunna vara med henne.
Fraudfeeler

2020-04-13 @ 10:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0