Avluddning

onsdag 2/10 = storföreläsning, fingästning och avluddning
 
Förmiddagen gick åt till att hålla koll på datorintroduktionen för 275 nya studenter.
Det förlöpte utan problem och krävde bara ett par fixar.
Sedan var det dags att traska iväg och rigga för föreläsningen.
Det enda som inte fungerade så bar var att jag inte fick igång mikrofonen.
Blev lite jobbigt i en så stor lokal (hörsal som rymmer 210 personer).
När jag satt mig i bilen säger Barnafadern: "vi har huset fullt med folk som vill äta med oss".
Lite överdrivet, för det var tvillingarna och en pv.
Vi hade rödbetssoppa kvar sedan igår, och det räckte faktiskt till alla.
När de åkt tillbaka till stan satte jag igång med ett nödvändigt men motigt jobb.
Förra hösten köpte jag en handväska och till den en matchande storhalsduk. Starkt cerise och luddig.
Passade kalasbra till min svarta lodenrock.
...som blev helt cerisluddig på nolltid.
Nu ville jag börja använda rocken igen, så det var bara att köpa en klisterrulle och sätta igång.
Det tog en ansenlig tid!
Bytte klisterremsa VÄLDIGT många gånger.
Men jag blev nöjd och tänker börja använda rocken igen, men utan luddhalsduk.
Innan jag la mig tittade jag igenom torsdagens föreläsning och programmerade ett par exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0