90-årsfirande

fredag 15/11 = AW på resande fot
Fredag efter jobbet drog vi söderut.
Vi stannade för en snabb middag på vägen.
Jag åkte direkt till mamma för att hälsa på och förbereda henne för lördagsaktiviteterna.
Jag ville att vi skulle gå på affären, men det var otänkbart.
Vi plockade fram trevliga kläder att ha på lördagen, när vi skulle fira min mosters 90-årsdag.
Sedan åkte jag tillbaka till svrföräldrarna där vi skulle övernatta.
(passade på att lämna en liten farsdagspresent också)
 
Lördag 16/11 = många aktiviteter
 
Vi åkte till mamma efter (sen) frukost.
Direkt gick vi till hennes kåmpe.
Som vanligt vill hon knappt handla alls.
Beöver inget.
Men vi plockade på henne lite olika saker att ha till middag och att mumsa på.
Det känns ju inte roligt att allt hon har är en halv falukorv, en bit blodpudding och en öppnad risgrynsgrötskorv. Jag vill att det ska kännas roligt att öppna kylskåpet för att det finns många goda saker att välja på.
Barnafadern gick till lägenheten med handeln, medan mamma och jag gick till blomsterhandeln.
Jag för att hämta mina beställda blommor och hon för att köpa en bukett. Jag hade flera gånger försökt få henne att gå dit någon dag innan och beställa, så att det skulle vara klart.  Hon blir så fort trött av såna här aktiviteter. Det fanns uppskrivet på hennes block hemma, men det händer bara inte.
Klockan ett infann vi oss på Rosenbacken och 90-åringen kom till dukat bord strax efter.
Efter firandet, som pågick överraskande länge, åkte vi tillbaka med mamma.
Innan vi åkte norrut igen åt vi tillsammans på lokala hotellet. Min syster med man, min kusin med fru, mamma, Barnafadern och jag. Trots att mamma vid varje aktivitet "nog inte orkar", så hade vi väldigt trevligt. Tyvärr får man köra över henne hela tiden, annars skulle ingenting bli av. När vi väl gör saker uppskattar hon det och har trevligt. Igångsättande är mentalt jobbigt och då vill hon helst slippa.
Undrar hur jag ska få henne att komma till oss över jul?
 
söndag 17/11 = inte riktigt frisk ännu
 
Fick besök av syster och sondotter. Hon var barnvakt eftersom barnbarn #2 kan anlända när som helst. Vi bjöd på mat, kaffe och glass.
 
Känner mig fortfarande inte pigg. Ont i öronen och halsen, så gymmet fick inget besök av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0