En milstolpe?

torsdag 23/5 = en annan typ av dag
 
Dagen började mycket stillsamt, men roligt.
På bordet fanns blommor från äldsta dottern med lite förmiddagslyx.
Barnafadern bjöd på champange och jordgubbar, och en present.
Vi hade en riktig ledig-dags start. Tittade till och med på ett avsnitt av den krimhistoria vi hållit på att avverka.
Efter det var det dags att sätta sig i bilen för transport till närmaste spa-anläggning.
Regn, men det var inget problem eftersom vi skulle bli blöta inomhus.
Vi hade bokat en duo-behandling. En person badar kurbad medan den andra får massage.
Lite kaffe och sedan byte.
När vi var klara åkte vi ner till stan för att gå lite på marknaden.
Barnafaderns favoritklädbutik håller på att avveckla, så vi svängde in där och han fyndade en kavaj och ett par byxor. Till mig blev det ett tennarmband i en färg jag har velat ha. Sedan gick vi och drack kaffe. Jag firade med en raw-boll.
När vi kom in hemma hade vårdbiträdesdottern varit där och ställt fram mängder av blombuketter, och presenter från barnen. Sånt gör mig gråtfärdig. Jag öppnade presenterna eftersom inte alla barnen kunde vara med på kvällens middag. Två superfina ljuslyktor i samma serie som jag tidigare fått stora ljusstakar i. Carat från Orrefors.
På kvällen åt vi en god middag tillsammans nere i stan. På det hela taget hade jag en väldigt avkopplande dag. Precis som jag hade önskat mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0