Alla utom jag

lördag 4/5 = jag ville oxå ha nya skor
 
Barnafadern och jag har pratat lite om att det kanske är dags för nya skor att löpträna i.
Mina är drygt två år och trasiga i bakkappan, men hans är nog mycket äldre än så.
Han har dessutom problem med sina knän, så det är nog bra om dämpningen är fräsch.
Efter frukost tyckte han, utan tidigare förvarning, att vi skulle dra till stan och göra detta inköp.
Då skulle han också "passa på" att köpa plintar, stolphållare och stolpmaterial till köksträdgården.
Om det nu skulle bli så pass många plusgrader att det går att vara ute.
Så vi väckte sonen, eftersom hans skor är i absolut sämst skick.
Han fick inte ens äta frukost.
Som teamleader för Blodomloppet måste jag se till att alla anstränger sig.
Jag har trivts bra med mina skor de 4 sista paren och provade direkt samma märke, men en sko med lite bredare läst. Den kändes väldigt bra, men fanns inte i den storlek jag brukar ha.
Provade nästa generation av den jag har haft senast och den var också bra, och storleken rätt.
Så jag beställde det vänstra paret i en mindre storlek, och får dem hemskickade.
Tisdag påstod personalen.
Sonen och Barnafadern hade inga storleksproblem och fick båda med sig nya skor hem.
Orättvist.
Från skoaffären drog vi till byggmaterialsföretaget.
Där hade de enligt lagersaldot 450 plintar, men kunde inte hitta dem!
Under tiden de hattade runt och letade i snålblåsten utomhus, tittade jag på ytterdörrar. Inomhus.
Nästa affär, tvärs över gatan, hade bättre ordning på sitt lager, så där handlade vi.
Eller de andra två lastade på och jag betalade.
Hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0