Min födelsdagstillställning

fredag 31/5 = födelsedagsmiddag
 
Morgonen var inrutade, med tårthämtning och lite kompletteringshandel.
Mamma och min syster hade annonserat att de skulle dyka upp på förmiddagen för att uppvakta mig innan vi åkte till födelsedagsmiddagen kl. 16.00.
Med barnens uppvaktning hade vi en tid bokad 14.00 för fotografering.
Barnen hade pratat med min syster, så även hon och mamma skulle följa med, så kunde vi ta en bild på oss tillsammans.
Tyvärr dröjde det lite innan de kom, eftersom mamma hade glömt att det var den här dagen de skulle åka. När de till sist kom fick jag vackra blommor och presenter.
En bok om mammas hembygd, som hon varit med att ta fram material till.
En canvas-bild med ett foto av oss tre.
Ett väldigt fint guldarmband.
Vi födelsedagsfikade, med bullar och tårta.
Vegandottern hade gjort en supergod chokladmousse till henne och mig.
Sedan fick vi lov att dra iväg tvärs över stan till fotografen.
Det gick hyfsat bra, men det är svårt att få 7 personer maximalt bra samtidigt.
Middagen var så där.
Dels fick vi inte komma in förrän just innan "Vi öppnar 16.00".
Dels var de inte riktigt färdiga med dukningen.
Dessutom var det rätt kallt i lokalen (+8 utomhus).
Maten var det dock inget fel på.
Middagen tog lite drygt tre timmar och sedan var det lämpligt att bryta upp.
Alla åkte hem därifrån, så det var de tre äldsta och det äldre paret i 60-årsåldern som åkte hem till oss.
Vi hade hunnit få bilderna från fotografen, så vi ägnade en god stund åt att granska dem för att försöka bestämma vilka vi ville ha. Jag har hela tiden önskat mig ett ramat foto av hela familjen, så det kommer jag att få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0