Mamma gråter

söndag 2/6 = latisdag
 
Returnerade min present idag, men ska köpa en ny direkt det är klart med returen.
Mamma ringde igår lördag för att tacka för sist, dvs middagen på fredag.
När jag frågade hur det var med henne så blev hon gråtfärdig.
"Inte så bra".
Till sist kröp det fram att hon känt sig så ensam och isolerad på min födelsedagsmiddag.
Så här var det:
jag hade inte gjort någon bordsplacering.
Hade helt enkelt inte tänkt på det, dessutom visste jag inte hur möbleringen såg ut i förväg.
När gästerna satte sig så blev det Barnafadern, jag, min mamma och 3+2 av mina barn vid ett bord. Övriga gäster vid bordet bredvid.
Efter en liten stund kom jag på att det kanske inte var helt lyckat. Just den här gången behövde jag ju inte sitta med mina barn, som jag redan firat med.
Så efter förrätten bytte Barnafadern och jag plats med min två äldsta döttrar, som därmed kom att sitta med mormor. Hon blev då ensam med mina barn+respektive.
"Det var inget fel på barnen, de var såå trevliga, MEN...., nog hade jag hellre velat sitta med de äldre". Sedan kom hela harangen (flera gånger) bl.a. om att hon väl fick skylla sig själv, "som inte tar för sig". Efter en hel del ältande sa hon så "nu ska vi inte förstöra din dag".
!!
"Men..." så tog vi det ett varv till.
Att hon och min syster var tillsammans med oss fyra timmar innan middagen började kom hon inte på.
Sedan ringde hon även söndag för att tacka för senast, och berätta hur dåligt hon mådde över middagen. Nu ska hon nog inte vara med på sånt här fler gånger, för det var ju inte roligt. Oförtänkt av mig, men bitter eftersmak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0