Jag tror han tog av sig armen

måndag 17/6 = betygsmöte
 
Förmiddagen upptogs av genomgång av de uppsatser tre av examinatorerna hade ansvar för.
Vi verkar rätt överens.
Roligt för de två jag handlett, som verkar få högsta betyg.
Lite fusk för jag får alltid de tacksamma, medan kollegan tar alla som ska hanteras med silkesvantar. Otroligt jobb han lägger ner!
Började rätta lite kompletteringar från kursen i höstas, men det var en del problem med filer, så jag lämnade det. Fick tentorna från tillfälle #3 för samma kurs. Tre uppgifter att rätta för 28 tenterande.
Detta fick dock anstå eftersom jag hade en bok att läsa ut.
För att ge mig själv lite incitament, dvs. gott kaffe och miljöombyte, åkte jag ner till stan och satte mig på ett café. Tre på eftermiddagen är det nästan bara arbetande gäster, vilket gör att det är tyst och skönt. Värt alltihop.
Delade soffgrupp med en yngre kille som även han satt i flera timmar och jobbade. Till sist insåg jag att han tagit av sig armen. Verkar ha varit skönt.
Läsningen lyckades över förväntan. Kommer nog att göra så fler gånger när det är nödvändigt att skapa bättre förutsättningar. Har gjort det tidigare, på lite olika sätt. [DKV] är ju också en gynnsam miljö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0