Dags för femkamp

torsdag 30/5 = städning & tävlingar
 
Vi satte igång med städning direkt efter frukost.
EEG & EEG gjorde en rejäl shoppingtur och jag beställde en tårta på lokala konditoriet.
På eftermiddagen dök övriga två döttrar upp och utmanade fadern på 5-kamp, som del i hans födelsedagsuppvaltning.
Alla är tävlingsinriktade, så det var heta känslor.
Jag bakade veganska kanelbullar under tiden, men fick hoppa in som fotograf under gren #3, Ahlgrens bilar. Det gick ut på att under en given tidsrymd fästa så många Ahlgrens bilar som möjligt i ansiktet. Genom att slicka på en bil blir den kletig och fäster (skapligt) bra på huden.
Alla tog sig an uppgiften på stort allvar. Med varierat resultat :-D
På kvällen när alla barnen var samlade fick jag ytterligare en present.
En familjeporträttering. Jag blev såå glad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0