Utflykt med mamma

lördag 13/7 = heldag med mamma
 
Efter att ha sovit ut och haft trevligt, ringde jag mamma för att höra om hon var beredd på dagens utflykt. Och det var hon. Jag bad henne plocka ihop lite fikabröd för att ta med till min moster.
Så det blev vårt första stopp.
Vi satt ett par timmar hos min moster och hade väldigt trevligt.
Fikade och pratade.
Efter det körde vi till min mormors garv och satte lite medhavda blommor.
Samma procedur på min pappas grav.
Vi avslutade med att åka upp till syrran för att säga hej och hälsa på barnbarnet.
 
 
Möjligen var det inte helt lyckat, för helt plötsligt känner sig mamma "väldigt rotlös".
Jag tror hon saknar livet på gården, MED pappa. Det verkar som att frånvaron av pappa är det stora problemet. Allt som påminner om det gör henne nere.
För att se till att mamma skulle äta nåfgon middag körde jag till lokala pizzerian.
De överraskade med en utomordentlig biff med lök.
 
 
Tack och lov har mamma kvar smak/aptit så hon satte i sig båda biffarna och en potatis.
Sedan var det dags för mig att dra mot den middag min kusin betämt sig för att ordna med anledning av min födelsedag. På vägen skulle jag försöka köpa alkoholfritt vitt vin, till fisken.
När jag kom in på lokala affären hade jag glömt min glasögon i bilen, så jag fick ta till standardtricket.
Man tar en bild med telefonen och förstorar den.
Funkar bra.
Vi hade en trevlig kväll med flera av mina kusiner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0