Ummer - den femte årstiden

fredag 5/7 = vi drog på shoppingtur -> sommarens bästa dag
 
#1,  #4 och jag har ett längre tag varit på väg till stora shoppingcentret på söderslätt.
Idag visade det sig passa, lite oförhappandes (jo, det är ett riktigt ord, titta i SAOB).
Vi hade mycket trevligt, utan att göra särskilt många inköp.
Jag fyndade två par tunna, genombrutna strumpor.
Matlådor i glas var vårt enda riktiga ärende.
När vi kom tillbaka hem visade det sig att det varit sommarens bästa dag, solmässigt.
Ok.
Jag har definierat en ny årstid, för att stå ut.
Den inträffar under det som normalt kallas sommar, men är obestämbar (som umami). Har bestämt att om det är dåligt väder så ska jag städa eller baka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0