Avvinkning, X och träning

söndag 28/7 = mindre somrigt
 
Ställde väckaren eftersom kommunikatören skulle med tåget 9.18, och jag tycker det är trevligt att få sitta tilsammans i lugn och ro vid frukosten.
När jag kom tillbaka satte jag igång med söndagsXet.
Det gick lite sådär i början, men vid 13-tiden var det klart.
Började med ett annat kryss, i årets semesterveckotidning. Inte alls lika kul :-(
Käkade en lättare lunch, spelade Mario Kart med #1 & #3, innan det var dags att rigga om för en löptur.
Det kändes tungt så jag nöjde mig med Åsen, men gjorde i stort sett samma tid som för en vecka sedan när jag sänkte årsbästat med 2 minuter.
Eftersvettades utomhus.
Det var första gången på hela dagen det var njutbart att vara ute.
Prognosen ser tyvärr inte särskilt lovande ut för mer sol och värme.
Till middag blev det rester, vilket inte är så tokigt alls när man har Gazpacho i kylen.
Temperaturen har dalat markant. 11 grader lägre än samma tid igår.
Idag blåste det dessutom rejält igen. Hortensian på bordet i paviljongen åke i golvet och krukan är ett minne blott. Tyvärr lär vi inte få tag i en likadan, vilket är synd eftersom vi har amplar som hörde ihop med krukan. Men det är ju några år sedan vi köpte den.
I morgon åker äldsta dottern till Spanien, och sonen jobbar sin sista vecka. Jag har 10 dagars ledigt kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0