Nyårsafton 2018

Nyårsafton 31/12 = lagom firande
 
Mitt i dagen tog jag mig i kragen och gick till gymmet.
Sprang 4 km och sedan några 400m-intervaller + 2 km rask gång, och det kändes i alla fall inte sämst.
 
 
Sonen och hans flickvän skulle fira nyårsafton med oss, så matplanerna var ambitiösa.
Vi hade mingel med tre sorters betor. Gulbeta, polkabeta och rödbeta. Till det räkor och räkmajonäs att dippa i. Förrätt var räk- och hummerceviche och huvudrätten var hestekt oxfile med marinerade betor.
Till eftrrätt en chokladterrin på hallonspegel (i stort sett osötat).
Dukningen var oambitiös i svart och silver. Det passar bra till porslinet och bryter så bra med det julröda som varit dominant de senaste dagarna.
Vi gick ut vid tolvslaget och tittade en stund på fyrverkerierna. Lagomt firigt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0