Dagens rapport

lördag 16/2 = strök tre skjortor
 
Vi hade bestämt att åka till stora möbelvaruhuset för att komplettera med två förvaringsmöbler.
Kallax blev det. En svart och en vit, båda 2*2.
Stötte på en av våra studenter där. Trevliga typer det där.
Jag har en kollega som mycket tydligt poängterat att hen inte "har" några studenter. Men hur ska man benämna dem då? Personer som jag träffar personligen under flera, ibland måga, år. Det blir professionellt personliga relaioner, och jag blir oväntat varm om hjärtat när de visar uppskattning. Eller bara hejar på mig. Det ger så otroligt mycket bekräftelse.
Nu har det varit varmgrader i flera dagar.
På mindre än en vecka har snön packats ihop ordentligt.
När vi ätit middag kände jag att det var dags för veckans insats:
Strax ska vi se en film om journalister som undersöker katolska kyrkan vad gäller övergrepp. Baserad på verkligeheten tydligen.
Hade sett den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0