Kaffe, mest i minut

fredag 20/12 = halv [DKV]-dag
 
På morgonen dök min projektpartner upp, så vi kunde ägna förmiddagen åt projektdiskussioner. Vilket ju är min forskning, och passar otroligt bra en fredag.
Jag hämtade DKV-tryfflarna till KAFFEt.
Strax efter 12 drog Barnafadern och jag, helt enligt planen, till stan.
Köpa te och komplettera några secret santa klappar. Dessutom inköp till julklappsleken på julafton. Stan kunde inte serva oss med laddstolpe, så efter teköpet åkte vi till söderslätt.
Där startade vi med kaffe såklart. Barnafadern passade på att äta lunch. Tyvärr hade de inget som passade mig.
Ärendena gick strålande och vi är nu klara. När maken gjorde sista köpet gick jag och köpte en naken korv.
På väg hem bjöd vi in oss på KAFFE till skruvardottern.
Hon har varit såå ihärdig med skruvandet av platta paket.
Redan supertrevligt hos henne.
Nu orkade vi inte laga mat så vi käkade på lokala haket. Helt ok.
Nu försöker vi minimera en redan minimalistisk julförberedelse.
Dessutom har jag hamnat i bryderi när det gäller mamma. Hon vill vara hemma och jag har dåligt samvete, för att hon ska vara ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0