Ibland blir det som på bilden

fredag 19/4 = långfredagsmiddag med familjen
 
Mycket att göra => ingen riktig sovmorgon.
Vi hade, för ovanlighetens skull, hittat en mängd nya recept som kändes lite inspirerande.
Bl.a. hade lokaltidningen ett förslag med rödbetsfärgade ägg.
Det ville jag prova.
Kokade äggen på torsdag och la i en plastpåse med rödbetsspad.
Fredag var det dags att fylla dem.
Och tänk, det blev som på bilden:
Förra helgen fick jag en lammbog av min syster och svåger, så den skulle naturligtvis vara med på påskbordet. Inte så mycket kött dock.
Gjorde en rödbetssallad med getost.
 
 
Och en hel del annat.
Gästerna dök upp vid 18, och då var allt klart. Roligt att få bjuda på så mycket nytt. Efter att jag skjutsat hem yngsta dottern med pv så stupade vi i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0