Första kaffet ute

lördag 13/4 = En tur söderut
 
Äldsta dottern och jag kom iväg vid 9 för ett besök hos mamma.
Vi hade med de nybakta bullarna och när vi lagt in dem i frysen åkte vi till min syster.
Titta på lammet som fötts i vinter (5 st.) och satt en timme ute på härbrealtanen.
Ljuvligt.
Innan vi for frågade jag mamma om det inte var något i härbret hon skulle ha nytta av i lägenheten. Hon har inte varit där på ett par år och minns inte vad hon lämnat, så vi gick in för att titta. Då insåg hon att den älskade ostindiaservisen stod där. Åh, den vill jag såklart ha, sa hon. Vi packade ner alltihop, och några saker till, och tog med till lägenheten. Dock är det väldigt anströngande för mamma att vara i sina gamla omgivningar och se alla saker. Kanske påminns hon också om att hon verkligen inte trivdes här på slutet.
Efter att ha gjort en rejäl upphandling av matvaror (tomt i kylskåpet!!), satte dottern och jag igång med att diska porslinet och flytta runt i köksskåpen, så att den skulle rymmas.
Efter det lagade vi mat (tacos, på mitt förslag) och systern och svågern kom och åt med oss.
Efter kaffet var det inte mycket annat att göra än att styra kosan norrut igen. Vi hade en bra dag tilsammans med minenn och skratt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0