Baksemester

torsdag 18/4 = semesterdag
 
Skönt att få sova och vakna utvilad.
Ändå hyfsat tidig start.
Barnafadern skulle handleda några uppsatsstudenter, så han hade redan åkt när jag steg upp.
Efter att ha planerat rätt noga, med tidsangivelser och allt, insåg jag att ugnen var den smala sektorn på långfredagen. Bara att starta med bakningen alltså.
Bakade ett morots-rödbetsbröd (Mersmak) och kolakakor.
På kvällen gjorde jag falska potatisbakelser.
Vill gärna ha lite trevligt fikabröd att bjuda mina svrföräldrar på innan de åker hem på lördag.
Min svärmor som är 93 fyllda, är så duktigt att baka fortfarande trots att hon ser så dåligt att allt sker med förstoringsglas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0