Nu börjar det!

söndag 2/9 = familjemiddag
 
Stökade på med lite av varje.
Med betoning på lite.
Storhandlade för att kunna servera middag till åtta personer.
Vi inväntade stadsborna som hämtade upp Barnafadern när han kom från fjällen.
Vårdbiträdet hade, i smyg, gjort en god chokladkaka som vi fick till efterrätt.
Såå roligt att få ha dem här hemma.
 
måndag 3/9 = läsåret startar
 
Tyvärr låg jag på agan, och fick inte många timmars sömn i natt.
Adrenalinet hjälper dock till med en hel del, så 6 timmar undervisning gick över förväntan.
Först höll jag det lite halvtråkiga inledningsanförandet med organisation och formalia.
Det tog mig ca 40 minuter.
Sedan fick programansvarig ta över och jag drog iväg för att organosera projektgrupperna.
10.15 var det bara att infinna sig i labbet för introduktion till våra datorsystem.
Min bästa gren.
Men jag har bra hjälp och det har blivit allt smidigare med åren.
Det som tyvärr händer är att det stackas upp mängder av ärenden som behöver utredas.
Har hållit morgondagen ren för att komm ikapp.
Ikväll har sonen och hans flickvän varit energiska med att möblera i källaren, medan Barnafadern och jag har helfartsdegat. Nu lägger jag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0