Lååång dag

tisdag 4/9 = mailträsket
 
I morse när jag kom till jobbet startade min kollega en workshop med de nya studenterna.
Hela dagen obokad, men ändå växte inkorgen snabbare än jag hann hålla undan.
Tanken var att Barnafadern skulle ombesörja hemtransporten eftersom han gjorde en del ärenden idag.
När han passerade jobbet var jag dock långt ifrån klar, så jag bestämde mig för att sitta kvar och försöka komma upp till ytan.
Fördelen med att satsa ett par kvällstimmar är att störtfloden av mail har en tendens att avstanna efter 18-18.30.
Och det stämde.
Min kollega en dörr bort gjorde också ett kvällspass. Bra eftersom vi har många frågor som snuddar i varandra och har stor nytta och glädje av att kunna konsultera varandra. Då får man hjälp att bortse från det oväsentliga och att vara konsekvent. Efter ett par timmar, vid 9, kunde jag få lift med sonen och hans flickvän, som varit kvar i stan på lite studentaktiviteter.
När äldsta dottern tömde sin lägenhet fick jag överta en del saker. Dessa har fram till nu stått i en flyttkartong i ett rum på mellanvåningen.
Igår fick jag anledning att ta upp ett par saker. Där fanns bland annat två sådana här silikonformar:
Jag kom till slutsatsen att det är isformar, för det står Endast vatten på den.
Idag fick jag lov att offra träningspasset, men sinnesfrid är värt en hel del också. Nu ska jag göra kväll och förbereda mig för nästa brandkårsutryckning i morgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0