Jag var dit i alla fall

torsdag 4/10 = mastodontkursen börjar
 
Idag var det full fart från start.
296 studenter att få ordning på.
Men vi har fått rulle på det där och allt verkar ha gått i stort sett smärtfritt.
Mest smärtsamt för min kollega som föreläste i 6 timmar, eftersom timme 3 & 4 fick dubbleras.
Jag hade bestämt mig för att dra vid 16, dels för att jag ville, men även för att hämta ett fat som saknades när Deltidspensionären packade upp porslinskartongerna. När jag ändå var i den änden av stan gick jag på storkåmpe och handlade. Fick även med mig två skjortor hem. Bild kommer senare.
Blomkålssoppa och sedan lite vila innan jag släpade mig till gymmet. Det mest anmärkningsvärda är nog att jag fortfarande går dit??! Vi anlände hem i stort sett samtidigt och då ville Barnafadern att vi skulle tömma köksbordet, som var fullt med porslin som var över.
Hyllplanen bångnar. Vi höjde den översta hyllan och passade på att vända den. Skulle nog vara en bra idé för den i mitten också.
Nu är det bara duschen och slafen som återstår.
 
I morgon är det fredag och sonens småsystrar ska komma hit på mat och uppvaktning. Vi är också bjudna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0