[DKV] räddar veckan

fredag 12/10 = skrivardag
 
Jag hade lyckats hålla dagen ledig, sånär som på undervisningen 15.15.
Gick förbi på jobbet och tog med mig projektpapper och en uppsats som jag ska examinera (för en månad sedan). Idag fick jag hälsa på hos Mia och sitta i Nordliga rummet. Möjligen lite kallt, annars väldigt trevligt.
Även idag satt vi på två. Tråkigt för de andra som inte kan göra sig fria. Vi uppskattar alla denna oas av tystnad och arbete.
Strax före tre gick jag tillbaka för att avsluta veckan med frågestuga 15.15-17.
Idag var det några fler, och de var kvar ända till 17.
Särskilt mycket frågor fick jag inte, men de frågor som ställs behöver redas ut och den som frågar får chans att fundera högt. Min gissning är att fler skulle fara väl av denna möjlighet, men vi kan inte mer än erbjuda det.
Nu är det snart dags att ta igen lite sömnunderskott. Jag lägger mig nästan alltid tidigare på fredagar än övriga veckokvällar. Lördag är en mycket mer ledig dag än söndag. Just för att söndag kommer efter :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0