Bra med flera dammsugare!

lördag 20/10 = ärenden och handboll
 
Idag var det dags för hemmamatch i handboll igen.
Sådana dagar får sina speciella ramar.
Verksamhet och mattider anpassas.
I morse utverkade jag en timmes dammsugning av Barnafadern.
Vi körde dubbelt på övervåningen för att få snabb effekt.
Vi passade också på att bära bort lite grejjor som blivit stående och tömde yngsta dotterns gamla byrå.
Tydligen ska Björn ha sina saker i den, hemma hos henne.
Tyvärr går det ut över mig, för jag hade annekterat den för mina träningskläder.
Nu tar jag hennes garderob!
Skjutsade Barnafadern till hallen och åkte sedan till sagda dotter med sagda byrå.
Jag frågade om hon ville med på stora mataffären, och det ville hon.
Vi handlade en hel del och avslutade med att gå in på blomsteraffären för att fixa mina fredagsblommor.
Där var det en hel del tomtar framme.
Efter avslutad shopping slängde jag av henne och skyndade till hallen.
Derby mot närmaste motståndet, inte mer än 30 mil bortifrån.
Roligt nog en seger igen. Två segrar på de fyra första matcherna (alla hemma).
Vi åkte hem och åt frysrester tillsammans med sonens fv. Sonen är iväg och studentjobbar på kårhuset idag.
Träningen rymdes inte idag, så det blir en tur till gymmet i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0