Åsså var det helg igen

onsdag 7/3 = snön ramlar ner
 
Möten både för-och eftermiddag.
Något panikmöte med en student också.
Såg favoritlaget klanta sig bort sig från slutspel i hockeyallsvenskan, medan stadens "värlsmästare" tog sig vidare. Trist. Möjligen var det rimligt med tanke på spelet :-/
 
torsdag 8/3 ≠ träning
 
Tentamensdax för stora teorikursen. Hade en tentand på institutionen och en i södra grannstaden, men allt gick bra och det verkar inte ha varit några uppenbara problem med uppgiftsformuleringarna i alla fall.
För att få chansen att se sista avsnittet av Bron åkte jag till dottern när Barnafadern drog till stan för handbollsträningen.
 
fredag 9/3 = sorterat tentor
 
Bara att hämta ut en jättebunt från vaktmästeriet.
Vi sorterade, räknade oanvända, kollade inlämnade, stämde av och satte upp ett protokoll på en gemensam yta.
Viktigt att veta att alla tentor är med.
Till sist kunde vi konstatera att vi har:
tentor att rätta.
För sorteringen tillämpade vi såklart en sorteringsalgoritm från kursen: Radixsort. Hur fiffigt som helst.
Först sorterar man i högar utifrån den sista siffran, vänder på högen och sorterar 9:orna i högar baserat på nästsista siffran, 8:orna, osv. Sedan vänder man på högen och upprepar på tredje siffran från höger.
Häftigt! (trots att jag visste det, så har jag aldrig sett det så påtagligt förut)
Tack och lov har jag den här gången bara en uppgift, men bara två arbetsdagar på mig. Den ena har redan gått, och jag har rättat 0 (noll) uppgifter i skrivande stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0